فرشید اکبری

فرشید اکبری

ترنم روابط عمومی الکترونیک
فرشید اکبری

فرشید اکبری

ترنم روابط عمومی الکترونیک

چکیده بیانیه گام دوم انقلاب

PDF چکیده بیانیه گام دوم انقلاب در 22 بهمن سال 1397

روی سخن آیت الله خامنه ای در این بیانیه بیشتر با مردم و بویژه جوانان عزیز است.

توصیه ی کلیدی امام خامنه ای (مد ظله العالی) درسالروز 40سالگی انقلاب؛ داشتن امید و نگاه خوشبینانه به آینده است.

تاکید رهبری بر این مورد است که؛ رویش های انقلاب، بسی فراتر از ریزش های آن است.

توصیه ها:

  1. علم و پژوهش:

دانش، آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است.

روی دیگر دانائی، توانائی است.

این را باید بدانیم که در ابتدای راه هستیم و دشمن از اجتهاد علمی ما بیمناک است.

  1. معنویت و اخلاق:

معنویت به معنی برجسته کردن ارزش های معنوی از قبیل: اخلاص، ایثار، توکل و ایمان در خود و جامعه است.

اخلاق به معنی رعایت فضیلت هائی چون: خیرخواهی، گذشت، کمک به نیازمند، راستگوئی، شجاعت، تواضع، اعتماد به نفس و دیگر خلقیات نیکوست.

معنویت و اخلاق، جهت دهنده ی همه ی حرکت ها و فعالیت های فردی و اجتماعی و نیاز اصلی جامعه است. بودن آنها، محیط زندگی را حتی با کمبودهای مادی؛ بهشت می کند و نبودن آن، حتی با برخورداری مادی؛ جهنم می آفریند.

شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه هرچه بیشتر رُشد کند؛ برکات بیشتری به بار می آورد.

  1. اقتصاد:

اقتصاد یک نقطه ی کلیدی تعیین کننده است.

اقتصاد قوی؛ نقطه ی قوت و عامل مهم سلطه ناپذیری و نفوذ ناپذیری کشور است.

فقر و غنا؛ در مادیات و معنویات بشر اثر می گذارد.

اقتصاد هدف جامعه اسلامی نیست، اما وسیله ای است که بدون آن نمی توان به هدف ها رسید.

تاکید بر اقتصاد مستقل کشور که مبتنی بر تولید انبوه و با کیفیت، توزیع عدالت محور، مصرف به اندازه و بی اسراف و مناسبات مدیریتی خردمندانه است، می باشد.

راه حل؛ سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

همه راه حل ها در داخل کشور است؛ که با ورود و به کارگیری مجموعه های جوان، دانا، مومن، مسلط بر دانسته های اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان؛ با قدرت، نشاط و احساس مسئولیت؛ در درون دولت تحقق خواهد یافت.

  1. عدالت و مبارزه با مفاسد:

این دو لازم و ملزوم یکدیگرند.

فساد اقتصادی، اخلاقی و سیاسی؛ توده ی چرکین نظام هاست که اگر عارض شود، زلزله ای ویرانگر و ضربه زننده به مشروعیت نظام است و این مشروعیت برای جمهوری اسلامی بسیار جدی تر و بنیانی تر از دیگر نظام هاست.

وسوسه ی مال، مقام و ریاست؛ حتی در علوی ترین حکومت تاریخ، کسانی را لغزاند!

همه باید یدانند که طهارت اقتصادی شرط مشروعیت همه ی مقامات حکومت جمهوری اسلامی است.

دل های مسئولان باید به طور دائم برای رفع محرومیت ها بتپد و از شکاف های عمیق طبقاتی به شدت بیمناک باشند.

کسب ثروت نه تنها جرم نیست که مورد تشویق است، اما تبعیض در توزیع منابع عمومی و میدان دادن به ویژه خواران و مدارا با فریبکاران اقتصادی که همه به بی عدالتی می انجامد؛ به شدت ممنوع است.

  1. استقلال و آزادی:

استقلال ملی به معنای آزادی ملت و حکومت از تحمیل و زورگوئی قدرت های سلطه گر جهان است.

و آزادی اجتماعی به معنی حق تصمیم گیری، عمل کردن و اندیشیدن برای همه افراد جامعه است و این هر دو از جمله ارزش های اسلامی اند و هر دو عطیه ی الهی به انسانهاست و هیچ کدام تفضل حکومت ها بر مردم نیست و حکومت ها موظف به تامین این دو هستند.

بدیهی است که "استقلال" نباید به معنی زندانی کردن سیاست و اقتصاد کشور در میان مرزهای خود و "آزادی" نباید در تقابل با اخلاق، قانون، ارزش های الهی و حقوق عمومی تعریف شود!

  1. عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن:

این هر سه، شاخه هایی از اصل (عزت، حکمت و مصلحت) در روابط بین الملل هستند.

دولت جمهوری اسلامی باید مرزبندی خود را با سردمداران نظام سلطه، یعنی: آمریکا و بعضی دولت های خدعه گر و غیر قابل اعتماد اروپائی، با دقت حفظ کند؛ از ارزش های انقلابی و ملی خود یک گام هم عقب نشینی نکند، از تهدیدهای پوچ آنان نهراسد و در همه حال؛ عزت کشور و ملت خود را در نظر داشته باشد و حکیمانه و مصلحت جویانه و البته از موضع انقلابی، مشکلات خود را با آنان حل کند.

در مورد آمریکا، حل هیچ مشکلی متصور نیست و مذاکره با آن؛ جز زیان مادی و معنوی محصولی نخواهد داشت.

  1. سبک زندگی:

به همین جمله اکتفا می کنم که تلاش غرب در ترویج زندگی غربی در ایران است؛ که زیان های بی جبران اخلاقی، اقتصادی، دینی و سیاسی به کشور و ملت ما زده است. مقابله با آن، جهادی همه جانبه و هوشمندانه می طلبد که باز چشم امید در آن به شما جوانها می باشد.

چادر؛ وسیله ای برای دکور صحنه نیست ...

چادر؛ وسیله ای برای دکور صحنه نیست! PDF

آیا رسانه ملی حجاب را ترویج می کند؟

بی‌اعتنایی بخش قابل توجهی از بازیگران زن به رعایت حداقل‌های حجاب اسلامی در فضای بیرون از بازیگری تاثیر مخرّبی بر ذهن مخاطبان به ویژه نسل جوان و نوجوان جامعه می‌گذارد و اهمیت رعایت حجاب را در دیدگاه آنان مخدوش می‌سازد.

در این راستا، صدا و سیما به عنوان بزرگ‌ترین و فراگیرترین رسانه کشور نقشی منحصر به فرد در ترویج عالمانه حجاب و عفاف برعهده دارد.

 حال باید دید که رسانه ملی در سال های گذشته چه عملکردی در این زمینه داشته است؟ آیا توانسته متناسب با ظرفیت‌های فوق العاده و کم نظیر خود به این امر اهتمام ورزد یا برعکس در مسیری معکوس و در خلاف جهت ترویج حجاب حرکت کرده است.

برخی سریال ها، آدم های فقیر و بی بضاعت، انسان های مذهبی و چادری محسوب می شوند و در عین حجاب و تذهبشان، افرادی عصبی، دارای مشکلات خانوادگی همچون طلاق و مطلقه بودن، پرخاشگر، داشتن بیماری های صعب العلاج و هر نوع ناهنجار اجتماعی دیگر را دارا هستند. اما در مقابل یک خانواده پولدار ساکن بالای شهر، خانواده ای شاد، با ادب، متین و باوقار هستند. که از ادبیاتی بسیار عالی و سطح فرهنگی بالایی برخوردارند.

وجود اینگونه تضاد ها در سریال های صدا و سیما  که  صد البته در سینما هم بسیار بیشتر وجوددارد، چه کمکی می تواند به ترویج فرهنگ حجاب و عفاف کند؟

مسئولین سازمان و دست اندرکاران سریال های صدا وسیما با چه انگیزه و پشتوانه فکری، حجاب و مذهب را فقط مختص قشر مستضعف جامعه قرار می دهند و با چه ادله ای اقشار پولدار جامعه ایرانی، افرادی تحصیل کرده و با سواد هستند؟

بی‌اعتنایی بخش قابل توجهی از بازیگران زن به رعایت حداقل‌های حجاب اسلامی در فضای بیرون از بازیگری هم از جمله مسائلی است که به سهم خود، تاثیر مخرّبی بر ذهن مخاطبان به ویژه نسل جوان و نوجوان جامعه می‌گذارد و اهمیت رعایت حجاب را در دیدگاه آنان مخدوش می‌سازد. صداوسیما اگر به طور جدی اراده کند، می‌تواند به تنهایی گام‌های بسیار بزرگی در راستای ترویج حجاب و حیای اسلامی بردارد.

 در برخی برنامه های تلویزیون دیده می شود که به رغم رعایت پوشش ظاهری، بازیگران زن و مرد، با چشم دوختن به یکدیگر، صحبت های عاشقانه رد و بدل می کنند و اختلاط دختران و پسران با یکدیگر، بدون اشراف والدین و رعایت مسائل شرعی، امری عادی و پذیرفته شده در جامعه ایرانی تلقی می شود. این تصاویر به آن معناست که هنوز از حجاب و رابطه ناگسستنی آن با عفاف در برنامه های سیما و خطوط کلی آن، تبیین درستی نشده است. امروز به ندرت در سریال ها و مجموعه های تلویزیونی اثر و ردپایی از حیا دیده می شود، گویی این ارزش هیچ جایی در رسانه ندارد، در حالی که نخستین گام بی حجابی، کاسته شدن حیاست که به دنبال آن بی عفتی را نیز دامن گیر زن خواهد کرد.

عادی سازی روابط دختر و پسر در اجتماع؛  نادیده انگاشتن حریم و مرزهای روابط دختر و پسر در روابط اجتماعی نیز از دیگر شبهات برنامه های این رسانه بزرگ است که در جواب اعتراض به نادیده انگاشتن این مرزها، گفته می شود که این امر، جزئی از واقعیت های اجتماعی امروز ایران است.

این خود رسانه است که این روابط را عادی و جزء واقعیت های جامعه قرار داده است. برنامه های تلویزیون با پایتخت محور بودن خود، این پدیده را به دورترین نقاط کشور و روستاهایی که حفظ حریم در روابط زن و مرد از اهمیت خاصی برخوردار است، می کشاند. در این هنگام روند تغییر هنجارها به سوی ناهنجاری ها در تمام کشور سرعت می گیرد. آیا  پدیده ارتباط دختر و پسر قبل از ازدواج و دوستی های خیابانی نیز از دیگر واقعیت اجتماعی کشورمان است؟

با توجه به اینکه نقش صدا و سیما و به خصوص برنامه ها و سریال های تلویزیونی در تغییر نگرش مردم نسبت به حجاب بسیار مهم و موثر است.  رسانه ها نباید به تبلیغات فرهنگی دشمنان بیشتر دامن بزنندوقتی علاوه بر رسانه های غربی، در صدا و سیمای کشور ما نیز این طور القا می شود که حجاب، یعنی تحمل سختی و مشقتی که خود انسان با اختیار انتخاب کرد است. حجاب، یعنی لباس زندانی و زندانبان به تن کردن، در حالی که آزادی حق هر فرد و آرمان ویژه اوست.

حجاب، یعنی گوشه نشینی و کنار کشیدن از اجتماع و کارهای اجتماعی و سیاسی و علمی، در حالی که نسل جوان ما همواره و به حق به دنبال پیشرفت های سیاسی و اجتماعی و تحصیلی است، به چه معناست؟

هنگامی که فیلم های جمهوری اسلامی ایران برای مردم، زنان خوشبخت در خانواده های مرفه و ثروتمند و به اصطلاح متمدن و با فرهنگ را با حجابی غیر از پوشش اسلامی و زنان بدبخت و کلفت را با چادر نمایش می دهد، چگونه می توان انتظار داشت؛ مردمی که دنبال رفاه و آسایش هستند و حتی گاه اصول دینشان را خوب درک نکرده اند و از فلسفه حجاب نیز چیزی نمی دانند، از چنین الگویی پیروی نکنند.

تفاوت حجاب بازیگران زن در قاب تلویزیون و فضای مجازی